یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

742-بدون عنوان

- مدتی که ننوشتم خیلی حالم گرفته بود . یه مصاحبه کاری رفتم و جواب رد بهم دادن و خیلی خیلی حالم گرفته شد چون شرکت خیلی  خوبی بود . یکی دیگه قبلش رفته بودم و از این شرکتهای دوزاری بود و اصلا پیگیری نکردم . دوتا پروژه بهم ارجاع شده که فعلا اونی که کوچیکتره و زود تموم میشه رو شروع کردم و امیدوارم دومی رو شروع نکنم یعنی قبلش کارثابت برام پیدا بشه . 

- حالا اگه ایران بود دودستی میچسبیدم به پروژه ها ولی اینجا خیلی مزخرفه یعنی تا حقوق ثابت نداشته باشی اصن برات ارزش قایل نیستن حتی اگه ملیونی تو حسابت داشته باشی . نه وام مسکن نه وامهای دیگه بهت تعلق نمیگیره . 

- خلاصه اصن یه وضی هستم ها . باز خوبه دو روزه درگیر این پروژه شدم یه کم کمتر وقت میکنم به نگرانیهام فکر کنم  .


- از پارسال هی به پسرم میگم برو سر کار . تابستون اول با بهانه اینکه باید کلاس ESL  برم سر کار نرفت . تعطیلات کریسمس گفتم برو سر کار ( چون اون موقع مردم خیلی خرید میکنن شغل موقت زیاد پیدا میشه ) باز نرفت . این تابستون گفتم برو انقدر نرفت تا تموم شد بعد هم بهونه کرد که اسباب کشی داشتیم . خب این فوقش یه هفته بود نه دوماه . دوباره این یکی کریسمس بهش گفتم گفت باشه ولی نرفت . منم نمیتونم خیلی بهش بگم که از کوره در میره . ولی دیگه بهش گفتم امتحانات امروز تموم شد فرداش میری سر کار . فکر میکنم جدی گفتم ولی حالا معلوم نیست این کارو بکنه یا نه ..

741 - چرا ؟

چرا وقتی اینقدر کار دارم بازم کلی وقت تلف میکنم ؟ 

۷۴۰ - کامپیوتر جدید و ...

- وقتی داشتم به کوب کار میکردم ییهو دیدم کامپیوترم داره منو قال میگذاره . یهو شروع کرد ارور دادن و از اتوکد بیرون اومدن . بعد هنگ میکرد .. خلاصه خیلی ترسیدم. البته لپ تاپم مال حدود ۵ سال پیش بود ولی خیلی دوسش داشتم اما  گفتم اگه وسط یه پروژه منو قال بذاره چکار کنم ؟ خلاصه توی حراج یه لپ تاپ جدید با لب و لوچه ای آویزون خریدم و خیلی هم سریع برام اومد . حالا باید شروع میکردم روش نرم افزار میریختم . یه بسته نرم افزاری از ایران آوردم وهی نشستم نرم افزار ریختم و کرک کردم و ... خلاصه به قول استاد معماری داخلیمون توی کامپیوتر هر ایرانی هزاران دلار نرم افزار هست که من هم به عنوان یک ایرانی اصیل از این داستان پیروی کردم . 

- بعد از اینکه  کامپیوتر به راه شد دیگه پروژه نگرفتم  و فقط باهاش داشتم دنبال کار میگشتم . 

- حالا هم که تعطیلاته و نه آگهی جدید هست و نه کسی جواب قبلی ها رو میده منم دیدم دارم خل میشم یادم افتاد که سایت lynda که آموزشهای خیلی خوبی داره و البته عضویتش پولیه برای کسانی که کارت کتابخونه تورنتو رو دارن مجانیه و جونم براتون بگه که اینقدر آموزشهاش جذابه که نشستم به فیلم آموزشی دیدن . 

- جالبه که بعد این همه سال کار کردن با اتوکد خیلی چیزها رو ازش استفاده نمیکردم و بعضی ها رو مثل جدول کشیدن که اطلاعاتش با نقشه بصورت لایو تغییر کنه رو اصلا نمیدونستم . 

- حالا یکی دو روز میخوام با اتوکد سر و کله بزنم و چیزهایی که بلد نیستم رو یاد بگیرم بعد برم سراغ اسکچ آپ و یا revit  . نگران این نباشین که تو ایران دسترسی به اینا نیست . توی سایت p30download‌ کلی فایل آموزشی لیندا هست ولی ترجمه یا زیر نویس  نداره . اما سطح زبانی که میخواد خیلی خیلی اولیه است و چون معمولا ما هم تو فارسی اصطلاحهای انگیسی این نرم افزارها رو مثل move کردن یا strectch ‌کردن استفاده میکنیم مشکلی پیش نمیاد . 

- اساتیدی که آموزش میدن خیلی حرفه ای هستن و خیلی آروم حرف میزنن . برای کسی مثل من که حوصله کلاس رفتن نداره عالیه .

- اما از اون طرف هم انقدر بعضی اوقات آموزشش جذابه که دلم نمیاد از پشت کامپیوتربلند بشم برم  چیزی بخورم میارم همینجا میخورم و ... ییهو دیدم روی کامیوتر عزیز کرده نو بنده از آب سوپ و چکه های پرتقال و همه چی پیدا میشه . 

کامپیوتر رو شات داون کردم و با شرمندگی تمیزش کردم ... ببینم چقدر تمیزیش باقی می مونه 

739 - کار یا بیکار ؟

- حدودا ۶ ماه از اومدنم گذشت . تو این مدت یه وقتایی خیلی خیلی سرم شلوغ کار بوده و یه روزهایی هم نه . الان فکر کنم ۲ هفته است که بیکارم و این منو نگران میکنه . راستش اول از همه اینکه عادت ندارم . دوم اینکه بیکاری وقتی خوبه که آدم پول داشته باشه بره بگرده و خرید کنه و بره آرایشگاه مانیکور کنه و ال و بل . 

- به همین خاطر کاملا جدی دارم دنبال کار میگردم که شاید بخاطر نزدیک شدن به تعطیلات فعلا خبری نیست . 

- هم خسته شدم هم نگرانم ...