یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

672 - رئیس جمهور ما

1- آقای روحانی حرفای خوب زیاد میزنه مثلا تازگیها گفته اگر اقلیتها حقوق مساوی ندارند پس مالیات ندن و سربازی نرن . ولی نمیدونم چرا یادم افتاد که ایشون در برنامه ای که خانم موگورینی رو دعوت کرده بودن یادشون رفته بود مولوی عبدالحمید که خیلی از ایشون دفاع کرده بود رو دعوت کنن  .البته بعدا بهم گفتن توی اون مراسم مجلس مدعو ایشون نبودن .

نمیدونم چرا یادم افتاد که وقتی خواستم برم ارز مسافرتی بگیرم گفتن شما که ویزا ندارین و مقیم کشور دیگه هستین پس بهتون ارز تعلق نمیگیره ، وقتی خواستیم از کشور خارج بشیم گفتن باید عوارض خروج از کشور رو بدین چه مقیم کشور دیگه باشین چه نباشین !!!

2- به هر حال رفتیم و برگشتیم و خستگی و خاطرات خوب برامون موند

3- اول مهر و شروع کار بعد از سه هفته ، چه شود ؟

671 - غربت و هزار سوال ...

1- در دیار غربتم . جایی که احتمالا کمتر از یکسال دیگه باید چمدونم رو بردارم و بیام بمونم . هزار سوال دارم که چرا باید بیام و چرا باید بمونم . نظریه انتخاب رو میدونم و فکر میکنم درسته . الان هم لابد من حق انتخاب دارم . نمیدونم .

2- از اینجا دارم کارهای ایران رو انجام میدم . البته خب نصفه نیمه چون کارهای ما خیلی وابسته به اطلاعات موجود در شبکه و تعامل با بقیه همکارهاست . اما دارم سعیم رو میکنم گرچه همینو هم از سرشون زیاد میدونم .

3- خونه اینترنت نداره اومدم کتابخونه محله . کتابخونه بسته اما وای فایش بدون پس ورد قابل استفاده است . روبروی در کتابخونه یه پریز برق هست که لپ تاپ رو زدم بهش و دارم استفاده میکنم . برق مجانی و اینترنت مجانی ... مملکت من کجای کاره ؟ بچه های نخبه اش رو زد لت و پار کرد ؟ دلم خونه از این اتفاق و اتفاقهای دیگه که همیشه میفته .

4- هر کی هم از هموطنهای عزیز رو میبینم میگه حالا دیگه نرو ایران همینجا بمون ...

عدل الهی حتما هست ولی میشه یکی بهم نشونش بده ؟ بابا من کورم نمیبینم . بهم بگین اوناهاش اونجاست ، چه اشکالی داره ؟


670 - ربط بانک و دزدی ...

  1. همکارم حساب بلند مدت دربانک پاسارگاد باز کرده . روی قراردادشون نوشته سود 22 درصد . وقتی سود رو واریز کردن دیده کمه . رفته بانک گفتن آخه شده 20 درصد !!! خب مگه قرارداد نداریم ؟ آسمون و ریسمون تحویلش دادن . اومده بیرون حساب دقیق کرده دیده 18 درصده در اصل !!!!

  2. حساب ارزی داشتم رفتم مقداریش رو بگیرم . امروز دلار آمریکا 3800 تومن فروخته میشده ، اونوقت یوروی بی زبون رو 3700 تومن حساب کردن دادن دستم . میگم چرا اینقدر کم ؟ میگن قیمت دولتی حساب میکنیم !!!! میپرسم من الان ریال بیارم شما دولتی حساب میکنین بگذارین تو حساب ارزی ؟ میگه اصلا دیگه ریال قبول نمیکنیم برای حساب ارزی . ارز میگیریم و ارز هم تحویل میدیم . چاره ای ندارم جز اینکه پول رو بگیرم .

 

راست گفتن دزدها توی ایران بانک نمیزنن ، بانک تاسیس میکنن

670 - ربط بانک و دزدی ...

  1. همکارم حساب بلند مدت دربانک پاسارگاد باز کرده . روی قراردادشون نوشته سود 22 درصد . وقتی سود رو واریز کردن دیده کمه . رفته بانک گفتن آخه شده 20 درصد !!! خب مگه قرارداد نداریم ؟ آسمون و ریسمون تحویلش دادن . اومده بیرون حساب دقیق کرده دیده 18 درصده در اصل !!!!

  2. حساب ارزی داشتم رفتم مقداریش رو بگیرم . امروز دلار آمریکا 3800 تومن فروخته میشده ، اونوقت یوروی بی زبون رو 3700 تومن حساب کردن دادن دستم . میگم چرا اینقدر کم ؟ میگن قیمت دولتی حساب میکنیم !!!! میپرسم من الان ریال بیارم شما دولتی حساب میکنین بگذارین تو حساب ارزی ؟ میگه اصلا دیگه ریال قبول نمیکنیم برای حساب ارزی . ارز میگیریم و ارز هم تحویل میدیم . چاره ای ندارم جز اینکه پول رو بگیرم .

 

راست گفتن دزدها توی ایران بانک نمیزنن ، بانک تاسیس میکنن