یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

678- بدون شرح

با دوستان قدیمی توی یه رستوران جمع شدیم . خیلی خوش گذشت و با توجه به اینکه کار هماهنگی رو من انجام داده بودم سفارش غذا دادم و صورتحساب رو پرداختم . اومدم بیرون دونگ همه رو حساب کردیم و 4-5 نفر نقد دادن و بقیه ریختن به حسابم . بین اون پولهای نقد یه تراول بدون گوشه در اومد . گوشه اش رفته افتضاح . منم دلم نیومد به کسی بدمش رفتم بانک که عوضش کنم گفت پول ناقص رو قبول نمیکنیم فقط شعب خاص بانک ملی هستن که این کارو میکنن و به اندازه مقداری که از اسکناس کم شده از قیمت اسکناس کم میکنن و بقیه اش رو میدن . خب اشتباه از من بوده قبول ولی الان اگه بخوان 5 تومن از پول تراول کم کنن ، من باید 40 – 50 تومن هم هزینه و وقت بگذارم برم شعب منتخب . خیلی ناراحت شدم . از یه جمع دوستانه این انتظار رو نداشتم که اینطوری منو به دردسر بندازن . دفعه بعد نه هماهنگی میکنم نه پول رو حساب میکنم . کار بدی بود .

677 - پشتیبانی عاطفی

رسیدم شرکت دیدم خانم همکارم داره به زحمت و با کمک یه نفر راه میره . فهمیدم موتور زده بهش . زنگ زد به شوهرش اونم گفت حالا بهت خبر میدم که میام یا نه ! حالا شرکت ما چهار راه جهان کودکه شرکت اون میرداماد !!! سریع برش داشتم از شرکت ماشین گرفتم بردمش بیمارستان و اول دکتر اورژانس دید و عکس رادیولوژی و بعد دکتر متخصص و سی تی اسکن تا مطمئن شدن شکستگی نیست و بریدم خونه رسوندیمش و اومدم شرکت .

راستش خیلی خسته شدم و بودن در محیط بیمارستان هم کلی ازم انرژی گرفت ولی به روی خودم نیاوردم . بیشتر از هر چیز ناراحت بودم که چرا شوهرش به خودش زحمت نداده بیاد پهلوش .

هفته گذشته سر میز نهار با همکارا صحبت سریال ویکتوریا بود که داره پخش میشه و در مورد ملکه ویکتوریا هست . این ملکه یه نخست وزیر خیلی ساپورتیو داره و ملکه عاشقش میشه و بهش هم میگه اما نخست وزیره ردش میکنه . من داشتم به بقیه میگفتم انقدر این نخست وزیره به ملکه توجه میکنه که هر مردی اینکارو بکنه آدم عاشقش میشه .

متاسفم ولی همچین مردی هیچوقت در کنارم نداشتم . پدرم هم اینطوری نبود و همسرم هم همینطور برای همین هر وقت پسرم به فکرم هست برای من خیلی با ارزشه .

676 - تحریمها

چند وقت پیش توی شرکت گفتن که میخوان صندلی پرسنل رو عوض کنن . من هم یه جورایی در گیرش شدم و اولین سوال من این بود که چرا میخواین عوضش کنین ؟ صندلی ها که سالم هستن (اصولا با هر گونه اسراف مخالفم ) و جواب گرفتم که خیلی راحت نیستن برای همه و خیلی قدیمی شدن ( ظاهرا مال 10 سال پیش هستن ) و خیلیهاش خراب شدن . بعد شاید حدود 10 -11 تا نمونه گرفتن و یه عده رفتیم و دیدیم و از بینشون چند تا که خوب بودن و قیمتش هم خیلی بالا نبود انتخاب کردیم که بررسی مجدد بشه . من دیگه خبری نداشتم تا اینکه یه روز اومدم سر کار و دیدم صندلی من یه نفر رو عوض کردن ! به بقیه گفتم چرا اینطوری شده ؟ گفتن که قراره تو یه مدت روی این بشینی تا ببینی راحت هست یا نه . منم یک هفته نشستم و بعد از یک سری تنظیمات خیلی برام راحت شد و راضی بودم . یک هفته بعد اون صندلی رو بردن یکی عین اون اما با جنس متفاوت آوردن که ببینم کدوم بهتره . همکارهای منو کارد میزدی خونشون در نمیومد . میگفتن تو بودی میگفتی صندلی ها که سالمن چرا میخواین عوضشون کنین ؟حالا فرت و فرت برات صندلی نو میارن بشینی روش تست کنی و ما هنوز روی این قراضه ها نشستیم !! این حرف تو هم مثل بعضیها بود که میگفتن تحریمها روی ما هیچ اثر نداره خودشون همه استفاده ای بردن و مردم پاره شدن !!!

675 - خوندن و ...

نمیدونم چرا حس میکنم یکی از نوشته هام گم شدن . تقریبا مطمئنم که در موردم علاقه ام به خوندن نوشتم و اینکه یه روز دیدم کارم کمه و رفتم وبلاگ های مورد علاقه ام رو خوندم . نوشتم از عشقم به خوندن . اینکه از کتابخونی رسید به وبلاگ خونی . اما الان چی ؟ دم دست ترین چیز برای خوندن چیه ؟ کانال های تلگرامی ، متاسفانه . البته کانالهای خوب هم هست .

چند وقت پیش کانالهای تلگرامیم رو حذف کردم تا وقت کمتری سرشون بگذارم . دیشب به طور اتفاقی یه سر به #چهلسالگی انداختم و دیدم وای چقدر مطلب نخونده دارم ! هی رفتم بالا و هی رفتم تا رسیدم به جایی که نوشته هاش آشنا بود و بعد خوندم اومدم پایین . هنوز تموم نشده ولی چقدر این کانال رو دوست دارم . بازم باید بخونمش .


این چه مرضیه که تا میری توی داروخانه تا میگی چسب زخم میخوام حتما باید داروخانه چی ( اسمشون چیه ؟ ) بگه یه چسب زخم جدید بهتون پیشنهاد کنم ؟

چند وقت پیش رفتم داروخانه میگم پاک کننده آرایش دو فاز دارین ؟ میگه کدوم برند میخواین ؟ گفتم من ایو روشه استفاده کردم خوب بوده . میگه ولی ما نمیدونم چی چی داریم خیلی خوبه مژه ها رو تقویت میکنه ال و بل خب ایو روشه 27 تومنه اون 110 تومن !!!! گفتم ایو روشه بدین .

دیروز رفتم داروخانه میگم کرم پریم دارین ؟ میگه بله . گفتم لطفا ضد آفتابش رو بدین . میگه میتونم چیز دیگه ای پیشنهاد کنم ؟ گفتم نه خبر من پریم میخوام . میگه همون ایرانی هم میتونم چیزی پیشنهاد کنم ( یعنی نترس گدای بدبخت ) بهش گفتم لطفا پریم بدین . یعنی خفه شو!!!! آخه من ازت مشاوره خواستم ؟؟؟؟

اصولا اعصاب ندارم

674 - تعارف مزخرف

نمیدونم کی میخواهیم فرهنگمون رو عوض کنیم ؟ نه اینکه بد باشه ولی تعارف هم حدی داره

تو کانادا یه وکیل داشتیم که کارهای اقامتمون رو پیگیری میکرد . یه خانم کانادایی بسیار با اخلاق و حرفه ای . کارش خیلی وقت تموم شده  . توی مدتی که اونجا بودم یکهو به یه مدرکی احتیاج شد که نداشتیم ولی احتمال دادیم اون کپیش رو داشته باشه . بهش ای میل زدیم گفت چون پرونده تون بسته شده ما مدارک رو فرستادیم به شرکتی که اینا رو آرشیو میکنه و اگه بخوایم برامون بیاره که براتون کپی بگیریم باید هزینه بدین ولی مدارک پیوست همون اطلاعات رو داره که من توی کامپیوترم داشتم اگه بدردتون میخوره هزینه ای نمیبره . راست و پوست کنده حرفش رو زد و اطلاعات درست و حسابی داد .

یه دوست هموطنمون رو تو تورنتو دیدیم گفت اگه دارین میرین ایران و جای خالی دارین بهتون بار میدم ببرین و پولشو میدم . گفتم میترسم جنس ممنوعه توش باشه و اینکارو نمیکنم مگر برای آشنا گفت نه جنسها رو من قبلش چک میکنم و مطمئن هست و مدتیه که این هم جزو شغلهای منه که بار همراه مسافر میفرستم . اما من حوصله نکردم و نگرفتم . میدونم که هر چمدون اضافه ای که با خودت بخوای ببری توی هواپیما که شامل 23 کلیو میشه 75 یورو حساب میکنن . بعد فکر کردم یه سری وسایل که پسرم لازم داره دیگه مزاحم کسی نشم و بگم همین برام ببره تورنتو . با خانمش تماس گرفتم و گفتم هزینه چقدر میشه و چیزی نگفت . با خودش تماس گرفتم و گفت سریع تا همین امشب بسته رو برسونین به فلانی و تلفنش رو داد . زنگ زدم بهش گفتم میخوام یه بسته بفرستم هزینه اش چقدر میشه ؟ گفت اگه آقای فلانی نگفتن که منم نمیگم . خلاصه انقدر اصرار کردم تا هزینه اش رو گفت کیلویی 30 دلار !!! من فکر کرده بودم چمدون که کیلویی 3یورو در میاد حالا اگه 5 یورو هم بگیره خوبه و من 5 کیلو بار میدم 25 یورو شاید 30 – 32 دلار نه اینکه کیلویی 30 دلار که جمعش میشه 150 دلار . خوشبختانه درست قبل از گرفتن پیک قیمت رو فهمیدم و گفتم منصرف شدم البته شاید اگه کسی جای من بود روش نمیشد ولی نفرستادم . خب وقتی قراره یه همچین قیمتی باشه از اول نمیتونین بگین ؟

یه دوست دیگه رو باز توی تورنتو دیدم گفت بچه ها نمیخوان برن واندرلند که شهر بازی اونجا هست ؟ گفتم چرا حرفشو میزنن. گفت من میتونم تخفیف بگیرم از طریق شرکت . گفتم دستت درد نکنه . گفت برای چند نفر میخوای ؟ گفتم اینا که 2 تا هستن ولی اگه میشه یکی اضافه تر بگیر . فکر کردم برام یه کوپن میاره که وقتی بریم دم واندرلند باهاش میتونیم بلیط تخفیف دار بگیریم . آخرش هم که خورد به اسباب کشی و غیره نتونستیم بریم و اومدیم ایران . بهم مسیج داد که پول بلیطهایی که بهت دادم توی همون ایران بده به فلانی !!!! من گفتم چرا زودتر نگفتی ؟ من فکر کردم اینا کوپن تخفیف هستن . گفت آره دیگه بلیط اونجا 60 و خورده ای دلاره این 40 و خورده ای بودو تخفیف داشت الان سه تاش شده 130 دلار !!!! خب من اگه میدونستم که اینطوریه یا نمیخریدم یا همونجا پولشو بهش میدادم که این توی این مدت پیچ و تاب نخوره براش . حالا امروز قیمت دلار در بیاد پولشو میدم خب چشمم کور اشتباه کردم ولی نمیشه یه کم صریح تر صحبت کنیم ؟