یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

۷۹۴ - پول

- به تازگی ارتباطم با دو نفر از دوستانم سر پول قطع شد

- نفر اول کسی بود که به من گفت اگر پول میخوای به من بگو و من بهش گفتم و یکهو دیگه هیچ تکست و تلفن منو جواب نداد و همین

- نفر دوم کسی بود که به یه مشکلی خورد و من بهش پول دادم و تاکید کردم سر وفت بهم برگردونه ولی اون مریض شد و نتونست و من خیلی تحت فشار بودم و بعد از دوماه یه بار صدام در اومد و بهش تکست دادم و گله گذاری کردم اون هم زنگ زد و بهم و یه جورایی دعوامون شد و همین .

- داشتم فکر میکردم اگه قرار بود با این دومی هم قطع رابطه کنم خوب بود مثل دوست اولی همون موقع که ازم پول خواست قطع رابطه میکردم نه اینکه پول رو بدم و دیر بهم بده و دعوامون بشه و بعد برگردیم همون جای اول

- ماجراها خیلی مفصل تر از اینه ولی من خلاصه گفتم . تازیگها حوصله تعریف کردن داستانهام رو ندارم و ازش میگذرم

۷۹۳ - بعد از سانحه

- بعد از خبر سقوط هواپیما هنوز آدم قبلی نشدم . یعنی سقوط یه طرف وقتی فهمیدم با موشک مهندم شده خیلی حال و روز بدی پیدا کردم و هنوز حالم درست نشده . البته مدتیه که همش خبرهای بد میشنویم و دیگه واقعا همش تلخه 

- توی ماشین و موقع رانندگی کتاب گوش میدم و حس خوبی داره که از وقتم خوب استفاده میکنم . کتاب قبلیم ایران جامعه کوتاه مدت بود که در حقیقت چند تا مقاله است و زود تموم شدالبته قبلش کتاب انسان خردمند رو چون نمیشد از سایتهای ایرانی خرید به طور غیر قانونی دانلود کردم و گوش دادم که خیلی خیلی لذت بردم ازش . حالا کتاب ایران بین دو انقلاب رو خریدم و دارم گوش میدم و خب تاریخ ایران بین انقلاب مشروطه و انقلاب ۵۷هست .

- با دوستم تماس گرفتم و گفتم ما میگیم چه نسل بدبختی بودیم توی این برحه زمانی ایران اما من هر چی تاریخ میخوانم حتی یک برحه خوب و افتخار آمیز نداشتم . میگن که زمان کوروش خوب بوده که نمیشه اعتماد داشت که واقعا اطلاعات درستی از اون موقع به دست ما رسیده باشه بعد هم ۲۵۰۰ سال پیش به ما چه ؟ یعنی هر زمانی رو توی تاریخ بررسی میکنی یه فضاحتی توش بوده . باجهایی که قاجار به روسیه و انگلیس میدادن ُ جنگ در زمان رضا شاه ُ کودتای ۲۸ مرداد و این ۴۰ ساله اخیر رو هم که داریم میبینیم . یعنی واقعا به چه چیزی تو تاریخمون مینازیم ؟ خیلی حالم گرفته است .

- شرکت خوبه و مدت آزمایشیم تموم شد و تقریبا حقوقم رو ۱۰ درصد اضافه کردند و بیمه تکمیلی رو هم برقرار کردند که در اولین فرصت باید یه دندونپزشکی برم که یکهو گرفتار نشم . کارش خوبه ولی داره یه مقدار پر فشار میشه و منم اضظراب میگیرم این طور موارد ولی چاره ای نیست . 

- کلی هم فیلم دیدم این مدت . یکی از مهم ترینهاش فیلمی بود به اسم post ‌با بازی مریل استریپ و تام هنکس که در سالهای ریاست جمهوری نیکسون میگذره و این دو نفر صاحب و سردبیر روزنامه واشنگتن پست هستن و به اسنادی از جنگ ویتنام دست پیدا میکنن که نشون میداده امریکا میدونسته اون جنگ رو نمیبره اما جنگ رو ادامه داده و بعد از چاپ این مطالب دولت ازشون شکایت میکنه که نباید اسناد سری من رو چاپ میکردین و کلی دادگاه میرن اما در نهایت قاضی ها اعلام مینن که روزنامه باید در خدمت مردم باشه نه دولت و اونها رو تبریه میکنه و اینجا بود که برای بار هزارم فهمیدم قوه قضاییه باید مستقل باشه تا کسی جرات نکنه خلاف قانون عمل کنه . دیشب هم فیلم contagion ‌رو دیدم که در مورد یه ویروس مرگبار و به شدت مسری بود که از هنگ کنک شروع شد و منشا اون هم خفاش بود . فیلم ساخته سال ۲۰۱۱ میلای بود و تشابهش با ویروس کرونا خیلی عجیب بود . فیلم خوش ساختی با کلی هنرپیشه معروف بود و به دیدنش می ارزید . 

خوب باشین