یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

۷۴۰ - کامپیوتر جدید و ...

- وقتی داشتم به کوب کار میکردم ییهو دیدم کامپیوترم داره منو قال میگذاره . یهو شروع کرد ارور دادن و از اتوکد بیرون اومدن . بعد هنگ میکرد .. خلاصه خیلی ترسیدم. البته لپ تاپم مال حدود ۵ سال پیش بود ولی خیلی دوسش داشتم اما  گفتم اگه وسط یه پروژه منو قال بذاره چکار کنم ؟ خلاصه توی حراج یه لپ تاپ جدید با لب و لوچه ای آویزون خریدم و خیلی هم سریع برام اومد . حالا باید شروع میکردم روش نرم افزار میریختم . یه بسته نرم افزاری از ایران آوردم وهی نشستم نرم افزار ریختم و کرک کردم و ... خلاصه به قول استاد معماری داخلیمون توی کامپیوتر هر ایرانی هزاران دلار نرم افزار هست که من هم به عنوان یک ایرانی اصیل از این داستان پیروی کردم . 

- بعد از اینکه  کامپیوتر به راه شد دیگه پروژه نگرفتم  و فقط باهاش داشتم دنبال کار میگشتم . 

- حالا هم که تعطیلاته و نه آگهی جدید هست و نه کسی جواب قبلی ها رو میده منم دیدم دارم خل میشم یادم افتاد که سایت lynda که آموزشهای خیلی خوبی داره و البته عضویتش پولیه برای کسانی که کارت کتابخونه تورنتو رو دارن مجانیه و جونم براتون بگه که اینقدر آموزشهاش جذابه که نشستم به فیلم آموزشی دیدن . 

- جالبه که بعد این همه سال کار کردن با اتوکد خیلی چیزها رو ازش استفاده نمیکردم و بعضی ها رو مثل جدول کشیدن که اطلاعاتش با نقشه بصورت لایو تغییر کنه رو اصلا نمیدونستم . 

- حالا یکی دو روز میخوام با اتوکد سر و کله بزنم و چیزهایی که بلد نیستم رو یاد بگیرم بعد برم سراغ اسکچ آپ و یا revit  . نگران این نباشین که تو ایران دسترسی به اینا نیست . توی سایت p30download‌ کلی فایل آموزشی لیندا هست ولی ترجمه یا زیر نویس  نداره . اما سطح زبانی که میخواد خیلی خیلی اولیه است و چون معمولا ما هم تو فارسی اصطلاحهای انگیسی این نرم افزارها رو مثل move کردن یا strectch ‌کردن استفاده میکنیم مشکلی پیش نمیاد . 

- اساتیدی که آموزش میدن خیلی حرفه ای هستن و خیلی آروم حرف میزنن . برای کسی مثل من که حوصله کلاس رفتن نداره عالیه .

- اما از اون طرف هم انقدر بعضی اوقات آموزشش جذابه که دلم نمیاد از پشت کامپیوتربلند بشم برم  چیزی بخورم میارم همینجا میخورم و ... ییهو دیدم روی کامیوتر عزیز کرده نو بنده از آب سوپ و چکه های پرتقال و همه چی پیدا میشه . 

کامپیوتر رو شات داون کردم و با شرمندگی تمیزش کردم ... ببینم چقدر تمیزیش باقی می مونه 

نظرات 2 + ارسال نظر
مجتبی شنبه 15 دی 1397 ساعت 06:37

سلام صبح بخیر سرد شده هوا اساسی /
کم پیدای حالت چطور ؟
تعطیلات چطور میگذره ؟
میگم فامیل دارید خارج بیان خانت؟
کی میای ایران

سلام . اینجا زیاد سرد نشده . تعطیلات هم با کسلی میگذره و کسی رو هم ندارم اینجا ... راحت

امین چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت 02:41 http://alefkaf1984.blogsky.com

چه جالبه که من مدت هاست از نرم افزارهام استفاده نکردم و تقریبا انگار یام رفته البته سطح بالای بی حوصلگی هم بی تاثیر نیست.
یه روزی چقدر خوسحال بودم که میتونستم باهاشون کار کنم ولی انگار ذوقش و مدت هاست که از دست دادم

نرم افزار رو تا واقعا باهاش کار نکنی نه بهش تسلط پیدا میکنی و نه تو ذهنت می مونه . تو شرکت برامون معلم گرفتن که یه نرم افزار سه بعدی که بیشتر تو مکانیک و کمی هم تو برق کاربرد داشت رو یادمون بدن . الان حتی بلد نیستم فایلهاش رو باز کنم ! خب باهاش کار نکردم . ولی در عوض اتوکد که آموزشش رو ندیدم واقعا راحتم و مثل اینکه مداد دستم باشه باهاش نقشه میکشم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.