یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

۷۹۳ - بعد از سانحه

- بعد از خبر سقوط هواپیما هنوز آدم قبلی نشدم . یعنی سقوط یه طرف وقتی فهمیدم با موشک مهندم شده خیلی حال و روز بدی پیدا کردم و هنوز حالم درست نشده . البته مدتیه که همش خبرهای بد میشنویم و دیگه واقعا همش تلخه 

- توی ماشین و موقع رانندگی کتاب گوش میدم و حس خوبی داره که از وقتم خوب استفاده میکنم . کتاب قبلیم ایران جامعه کوتاه مدت بود که در حقیقت چند تا مقاله است و زود تموم شدالبته قبلش کتاب انسان خردمند رو چون نمیشد از سایتهای ایرانی خرید به طور غیر قانونی دانلود کردم و گوش دادم که خیلی خیلی لذت بردم ازش . حالا کتاب ایران بین دو انقلاب رو خریدم و دارم گوش میدم و خب تاریخ ایران بین انقلاب مشروطه و انقلاب ۵۷هست .

- با دوستم تماس گرفتم و گفتم ما میگیم چه نسل بدبختی بودیم توی این برحه زمانی ایران اما من هر چی تاریخ میخوانم حتی یک برحه خوب و افتخار آمیز نداشتم . میگن که زمان کوروش خوب بوده که نمیشه اعتماد داشت که واقعا اطلاعات درستی از اون موقع به دست ما رسیده باشه بعد هم ۲۵۰۰ سال پیش به ما چه ؟ یعنی هر زمانی رو توی تاریخ بررسی میکنی یه فضاحتی توش بوده . باجهایی که قاجار به روسیه و انگلیس میدادن ُ جنگ در زمان رضا شاه ُ کودتای ۲۸ مرداد و این ۴۰ ساله اخیر رو هم که داریم میبینیم . یعنی واقعا به چه چیزی تو تاریخمون مینازیم ؟ خیلی حالم گرفته است .

- شرکت خوبه و مدت آزمایشیم تموم شد و تقریبا حقوقم رو ۱۰ درصد اضافه کردند و بیمه تکمیلی رو هم برقرار کردند که در اولین فرصت باید یه دندونپزشکی برم که یکهو گرفتار نشم . کارش خوبه ولی داره یه مقدار پر فشار میشه و منم اضظراب میگیرم این طور موارد ولی چاره ای نیست . 

- کلی هم فیلم دیدم این مدت . یکی از مهم ترینهاش فیلمی بود به اسم post ‌با بازی مریل استریپ و تام هنکس که در سالهای ریاست جمهوری نیکسون میگذره و این دو نفر صاحب و سردبیر روزنامه واشنگتن پست هستن و به اسنادی از جنگ ویتنام دست پیدا میکنن که نشون میداده امریکا میدونسته اون جنگ رو نمیبره اما جنگ رو ادامه داده و بعد از چاپ این مطالب دولت ازشون شکایت میکنه که نباید اسناد سری من رو چاپ میکردین و کلی دادگاه میرن اما در نهایت قاضی ها اعلام مینن که روزنامه باید در خدمت مردم باشه نه دولت و اونها رو تبریه میکنه و اینجا بود که برای بار هزارم فهمیدم قوه قضاییه باید مستقل باشه تا کسی جرات نکنه خلاف قانون عمل کنه . دیشب هم فیلم contagion ‌رو دیدم که در مورد یه ویروس مرگبار و به شدت مسری بود که از هنگ کنک شروع شد و منشا اون هم خفاش بود . فیلم ساخته سال ۲۰۱۱ میلای بود و تشابهش با ویروس کرونا خیلی عجیب بود . فیلم خوش ساختی با کلی هنرپیشه معروف بود و به دیدنش می ارزید . 

خوب باشین 

نظرات 5 + ارسال نظر
منجوق شنبه 26 بهمن 1398 ساعت 08:36 http://manjoogh.blogfa.com/

انسان خردمند رو میتونی توی ناوکست پیداش بکنی
توی تلگرام یا حتی تو گوگل بزن ناوکست پیداش می کنی

فایلهای صوتیش رو برام فرستاده بودن و گوش دادم ولی ممنون

Zari دوشنبه 21 بهمن 1398 ساعت 14:32 http://maneveshteh.Blog.ir

اتفاقا یه عکس تو فضا مجازی دیدم که رییس ی دست قالی باف را به نشانه ی اتحاد گرفته بود بالا، بعد زیرش نوشته شده بود پرونده ی فساد اقتصادی این یکی توسط اون یکی میخواد بررسی بشه!!!

دیوونه خونه ساختن برای خودشون

مجی پنج‌شنبه 17 بهمن 1398 ساعت 22:34

سلام صبح بخیر و شادی/
چه شد نیامدی وبلاگ من سر بزنی

شرمنده ام . الان اومدم

مجی چهارشنبه 16 بهمن 1398 ساعت 22:14

سلام
کی میای ایران / تو هم عشق فیلمی/
من که بدم میاد از فیلم

الان نمیتونم بیام ایران

maral چهارشنبه 16 بهمن 1398 ساعت 08:26

به به خانم مهندس. پست بیشتر بذارین، دلمون براتون تنگ شد

چشم قربون شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.