یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

۸۵۶- سفر به ایران

بالاخره اومدم و الان روز دومه که ایران هستم و از لحظه لحظه اش دارم لذت میبرم . کلی هم کار کردم از عوض کردن باتری ساعت که خیلی با کانادا قیمتش فرق میکنه تا رفتن به طب سوزنی برای دردهای زانوم و دکتر پوست و خرید و مهمترین قسمتش هم بررسی بسته های موجود در خونه مامانم اینا که تکلیف وسایلی که اینجا هستن رو مشخص کنم که وسایلم کم هم نیست .

چیزهایی که باعث تعجبم شده تا حالا : اینکه فروشنده به خودش اجازه میده که کارت بانکی آدم رو بگیره و بکشه و تازه رمزش رو هم بپرسه !!! که البته من هیچوقت رمزش رو نمیگفتم و الان هم نمیگم .

دیدن گربه تو خیابون برام جالبه چون تو کانادا گربه خیابونی نیست . مساله بعدی که خیلی هم ناراحتم کرد این بود که تقریبا همه مردم ماسک یک بار مصرف میزنن در صورتی که تو کانادا بیشتر مردم ماسک پارچه ای میزنن و معلومه که مساله زباله های این ماسکها باید یه مساله جدی باشه .

خودم اولش که گفتن باید برای کورونا ماسک بزنین یه تعداد ماسک پارچه ای گرفتم و هی میزنیم و بعد میندازیم تو لباسهای کثیف و آخر هفته با لباسها میشورمشون و بعد اتو میزنم و باز استفاده میکنیم . 

کرایه تاکسی خیلی خیلی زیاد شده بود مثلا تاکسی خطی خیابون ما ( از اول تا آخر خیابون ) وقتی من میرفتم ۱۰۰۰ تومن بود و الان شده ۴۵۰۰ تومن و البته عقب هم فقط دو نفر سوار کرد. از اینکه دو تا بسته دم نوش خریدم ۱۰۷ هزار تومن تعجب کردم و باید خریدهای من رو تا اینجا ببینین . دو بسته کیسه فریزر ( از کیسه فریزرهای کانادا بدم میاد و نمیتونم استفاده کنم ) دو تا قوطی واکس مشکی و قهوه ای ( اصلا نتونستم واکس پیدا کنم اونجا ) دخترم ازم چسب رازی خواسته بود ( چسبهای کانادا رو قبول نداره میگه بیخوده  )  و البته یه چیز دیگه هم ازم خواسته اونم کرم جی هست !!! این دیگه آخرشه . ماها هر چی کرم اونجا داشته باشیم آخرش باید کرم جی بزنیم واقعا هیچکدوم برای دستهای سرما زده به خوبی این نیست . جالبه که من یادمه بچه بودم مامانم همین کرم رو به پاشنه پاش میزد .

خب این بود گزارش های ایران تا اینجا تا گزارشهای بعد بدرود 


نظرات 8 + ارسال نظر
شادی جمعه 17 دی 1400 ساعت 06:55

سلام. خوبین
ماسک پارچه ای که شسته بشه خاصیت پیشگیری از بیماری رو از دست میده. همین ماسکهای بیمارستانی یک بار مصرف هم کاربردش فقط چند ساعته . شاید به این دلیله هنوز اروپا و امریکا درگیر جدی با کرونا هستند.
ویروس به راحتی از پارچه عبور می کنه مگر پارچه های خاص باشه.

سلام شادی جان . من از اول کورونا ماسک پارچه ای سه لایه استفاده میکنم ، پس میخوای بگی شانس آوردم ؟!!

مریم چهارشنبه 15 دی 1400 ساعت 09:43

مارال جان جالبه که یه تحقیق جدید اومده که ماسک پارچه ای چندان موثر نیست...تابستون قابل استفاده نبود
ایران خدارو شکر فعلا امیکرون زیاد نشده بیش از نه میلیون دز سوم تزریق شده توکل به خدا

سلام . ممنون از توضیحتون

شادی دوشنبه 13 دی 1400 ساعت 01:47 http://setarehshadi.blogsky.com/

کرم جی رو خوب اومدی. تو خونه ما کرم ویتامین آ د هم از همین موقعیت برخورداره

اینا مرید کرم جی هستن و منم خودم فکر میکنم بهترین کرمه

منجوق دوشنبه 6 دی 1400 ساعت 13:27 http://Manjoogh.blogfa.com

خب به سلامتی
ایشالا که خوش بگذره
در مورد قیمت ها فکر کنم الان احساس اصحاب کهف رو درک بکنی
اما واقعا که چیا ازت خواستن که ببری چسب رازی!!!

چسب رازی - کرم جی و بعد هم ازم زر اسکاچ !!! خواست که ببرم . این آخری رو برای شستن پالت رنگش میخواست گفت اسکاچ معمولی خوب تمیزش نمیکنه

مریم جمعه 3 دی 1400 ساعت 09:16

خوش اومدین .گربه خیابونی توی کالیفرنیا هم هست شاید به دلیل سرمای کانادا گربه خیابوتی نیست.توی کبک تازه دارن دز سوم وا‌کسنو میزنن در حالیکه ایران بیش از ۵ میلیون واکسینه دز سوم داریم .شهر و ایالت شما چطوره واکسیناسیون؟؟؟
ماسک پلرچه ای ایران قابل تحمل نیست خیلی گرم و کلافه کننده س شما هواتون حنک تره
مشخصه کاتادا خیلی پیشرفته تره وقتی میای ایران بهتره از دیدن بستگان و کافه و رستوران لذت ببرین وگرنه کمبودها روز به روز بیشتر شده اینجوری لذت سفرو برای خودتون کم میکنین

راستش نمیدونم بخاطر سرماست یا چیز دیگه ولی مردم اینجا فقط به عنوان پت گربه دارن و گربه خیابونی نیست - واکسیناسیون رو خبر ندارم ازش البته اونتاریو گفته بیاین دوز سوم رو بزنین - من فکر نکنم بین ماشک پارچه ای و یک بار مصرف فرقی در مورد گرما باشه و الان هم که زمستون بود - ممنون از نظرتون

زری.. پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 16:45 http://maneveshteh.blog.ir

چقدرررر لیست خریدهات جالب بود برام:))
متاسفانه تولید زباله تو ایران انگار کار باکلاسی هست!
سفر خوبی داشته باشی

نمیدونم چرا خیلی کم ماسک پارچه ای دیدم و واقعا ناراحت کننده بود - مرسی

ترانه چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 18:18

وای چه عالی. خوش بگذرون حسابی. رستوارن هم برو و غذاهای خوشمزه بخور. باز هم با جزییات برامون بنویس.

مرسی و حتما

رهآ چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 13:51 http://Ra-ha.blog.ir

رسیدن بخیر

مرسی رها جان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.