یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

۷۷۷ - کار و شغل و غیره

خیلی وقته به پسرم میگم برو سر کار . اگر شروع بکنه خوب کار میکنه ولی همیشه استارتش مشکل داره . مدتی گفتم و هیچ اتفاقی نیافتاد تا نزدیک فارغ التحصیلیش شد بهش گفتم تو که قرار نیست امسال بری دانشگاه پس حتما باید بری سر کار . یه کم به خودش اومد و رفت و دنبال کار گشت و رزومه داد اما خبری نشد . یکی از فامیلهای دورمون رو اینجا دیدم . از این طرف و اون طرف صحبت کردیم بعد بهش گفتم که پسرم دنبال کار هست ولی پیدا نکرده . گفت چرا YES  رو نمیره ؟ گفتم این چیه ؟ گفت منم درست نمیدونم تبلیغش رو توی مترو دیدم و به جوونها کمک میکنه کار پیدا کنن . اومدم خونه و سرچ کردیم ظاهرا مخفف Youth Employment Service هست . پسرم آنلاین ثبت نام کرد و هفته بعد باهاش تماس گرفتن و قرار گذاشتن که بره اونجا . رفت و با هیجان برگشت . گفت ۳ هفته کلاس رزومه نویسی و مصاحبه و اینا دارن . بعد به جاهایی معرفیت میکنن برای کار . برای اون ساعتهایی که سر کلاس هستم حقوق میگیرم !  و بعد هم که جایی استخدام شدم تا ۱۰ هفته حقوقم رو اینا میدن و باهام در تماس هستن که اجحافی از طرف کارفرما نشه و بعد دیگه با خودمه . 

کلاس رو داره میره و چند تا مصاحبه رفته و قراره دوشنبه که اینجا تعطیله برای یک روز بره یه کاری رو امتحان کنه .یه روز هم از کلاس گفتن میبریمتون یه محلی که ۴ تیکه لباس بهتون بدیم !!! من تعجب کردم . بعد پسرم با این کیفهای مخصوص جابجایی کت و شلوار اومد خونه . گفتم چی بود ؟ گفت یه جایی بود که لباسهای رسمی که مثلا جور نبودن و مثلا از این رنگ فقط این سایزش مونده بود رو فرستاده بودن . به پسر من دو تا کت رسمی و دوتا بلوز مردونه خیلی شیک داده بودن . گفتم کاش یه شلوار ست با یکی از کت ها میگرفتی گفت شلوار اندازه من نبود . خلاصه اینها هم مجانی بهشون داده شد . 


بعدش نشستم فکر کردم چقدر جوون تحصیلکرده و تحصیل نکرده توی ایران هست که بلد نیستن یه رزومه بنویسن . بلد نیستن مصاحبه کنن . کسی بهشون حق و حقوقشون رو یادآوری نمیکنه که این سوالها توی مصاحبه ممنوعه و حق ندارن در این موارد تو رو قضاوت کنن . تا ده هفته باهات در تماس می مونیم که اجحاف بهت نکنن !!!! پسرم گفت مخارج این موسسه رو دولت میده . گفتم برای اینکه دولتشون عاقله میدونه هر چی تو روز زودتر وارد بازار کار بکنه زودتر به مالیات دادن میفتی . احتمال اینکه خلافکار بشی کمتره و خیلی زود این پول رو به طور غیر مستقیم بهشون برمیگردونی . واقعا اقتصاد سالمی دارن 


نظرات 6 + ارسال نظر
شادی شنبه 23 شهریور 1398 ساعت 00:58 http://setarehshadi.blogsky.com/

اینجا از این جور کلاسها میذارن ولی اولش یه پول زیاد میگیرن برای دوره آموزشی و قول میدن برات کار هم پیدا کنن ولی آخرش هزارجور با دوز و کلک از کلی شرکت کننده چندتاشون رو انتخاب میکنن میگن حالا یه هزینه بده برای آزمون پایان دوره و مدرک تا بتونیم برات کار پیدا کنیم آخرش هم اگه خیلی خوش شانس باشی برای کار معرفیت میکنن به جایی ولی معلوم نیست طرف باهات کار کنه یا نه
خلاصه فقط پول و وقتت رو هدر دادی
یکی از نزدیکان من سه مورد اینجوری رو تجربه کرد یکیش دوره گویندگی، یکی دوره هنرپیشگی و آخری هم دوره آموزش نرم افزار مشاور املاک:

ترانه پنج‌شنبه 14 شهریور 1398 ساعت 13:46 http://taraaaneh.blogsky.com

خیلی خوبه که پسرت رو تشویق کردی بره سره کار. خوشحالم برات.
وام خونه چی شد؟ جابجا شدی؟

سلام ترانه جان . بله وام جور شد و اسباب کشی کردیم . با لطف و دلگرمی دادن دوستانی مثل تو :)

مجی چهارشنبه 13 شهریور 1398 ساعت 20:51

سلام
کجایییییییییییییییییییییییییییییییییییی دختر؟

همینجا هستم الان مینویسم

مجتبی سه‌شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 21:20

سلام صبح بخیر / حالت چطوره چه خبر ؟
اوضاع روبه راه شده ؟

گلی سه‌شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 02:45 http://gozaromr.mihanblog.com

بنظرم زندگی برای جوونها اونجا خیلی عالیه ولی برای من وشما که دیگه به میانسالی رسیدیم تنهایی به ارمغان داره خیلی دوست دارم بچه هام برای ادامه اونجا مهاجرت کنند توکل بخدا

مجتبی شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 21:09

سلام دلت خوش ها اخه اینها که دلشان میخواد همه مردم معتاد بشن مگه تو ایران جوان ارزش دارد.
بازم هم خوب افرین به خارج بالاخره یک خوبی از خارج گفتی /
روز خوبی داشته باشید مهربان/.

نه بابا خوبی زیاد داره فکر نکن همش بده . مشکل تنهایی و از صفر شروع کردن ماست وگرنه اقتصاد درستی دارن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.