یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

719 - خانمهای ایرانی ...

- بارها و بارها توی زندگیم خانمهایی رو دیدم که گفتند با نداری شوهرمون ساختیم . بارها و بارها توی جمع از زنهایی تعریف کردن که با بالا و پایین زندگی مشترکشون ساختند حتی آقایونی که از بساز بوددن همسرشون تعریف کردن ، اما یک بار ندیدم کسی بگه فلان خانم هم همسر بوده هم زن خونه هم مادر و هم پول در بیار خونه . خانمه رفته سر کار ولی بازم زندگیش سخت بوده اما خب خودش خواسته بره سر کار!!! اصولا خانمی که با فقر نسازه و بره توی میدون جنگ و وضع خانواده رو خوب کنه هیچ جای احترام و تقدیر نداره ، اما زنی که مثل جلبک میشینه و با شرایط شوهرش میسازه اما به خودش یه تکون نمیده که شرایط رو عوض کنه خیلی قابل تقدیره ، این طرز فکر رو عوض کنیم . خانمی رو تو مهمونی دیدم ، تو عمرش یک روز کار نکرده تا وقتی وضع شوهرش خوب نبود که طبقه بالای پدر شوهرش مینشست وقتی خوب شد خونه بزرگ خرید و برای خودش راحت بود . حرف میزدیم گفتم خب من توی شرایطی که بچه کوچیک هم داشتم کار میکردم ، گفت خب خودت خواستی زود صاحب همه چیز بشی !!! همون زودی که ایشون میگفت قابل مقایسه با شرایط خودش نبود ، تحصیلاتش مثل من نبود و تحصیلات همسرهامون عین هم بود و من فکر کردم که کار کردن خانمها حتی بین خودشون ارزشمند نیست .

از خودمون شروع کنیم 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.