یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

یادداشتهای من

دفترچه یادداشت یه خانم متولد اوایل دهه 50

669 - وظایف والدین فرزندان

میزان کمک پدر و مادر به فرزندان بعد و قبل مستقل شدن چقدر باید باشه ؟ میزان کمک فرزندان به پدر و مادر چقدر باید باشه ؟ جایی ندیدم فرمولی براش باشه . اما موارد زیر رو همه دیدم :

  1. مادر و پدر وضع متوسطی دارن . خیلی سطح پایین زندگی میکنن ولی درآمدشون انقدر هست که زندگی بگرده ، برای عروسی پسرهاشون یک ریال خرج نمیکنن . بعد عروسی پسر دوم مادر میره یه سرویس طلا برای خودش میخره در حالی که برای عروساش طلا نخریده . برای بار سوم هم میره مکه . پدر خانواده چند سال بعد فوت میکنه . دست به اموال پدر نمیزنن که خب مادر هست . از یه خونه هم بیشتر داشته و مادر آواره نمیشد اگه ارثی تقسیم میشد . تمام هزینه مراسم رو پسرها نمیگذارن از اموال پدره خرج بشه و دوتا پسرها هزینه رو میدن و عروسها انگشت به دهن می مونن .

  2. مادر و پدر باز وضع متوسطی دارن ، برای پسرشون یه عروسی متوسط میگیرن و خونه معمولی هم میخرن . پسر و عروس خب از صفر شروع نمیکنن ولی پسر با عرضه است و خیلی خوب پیشرفت میکنه . سالها میگذره و پدر و مادر توی شهر کوچیکشون خیلی تنها میشن و نیاز به کمک دارن . پسر براشون توی تهران یه خونه میخره تا اونا بیان تهران و بچه ها بتونن کمک حالشون باشن .

  3. پدر وضع مالی فوق العاده ای داره از اونهایی که بهش میگن ملاک . هکتار هکتار زمین در استان خودشون داره ، یه خونه بزرگ در یک جای خوب تهران داره ، پسرهاش بزرگن و دانشجو ، اما نه تنها برای پسرها ماشین نمیخره بلکه ماشین خیلی قدیمی خودش رو هم تبدیل به یک چیز بهتری نمیکنه که پسرها وقتی بیرون میرن لذت ببرن . برای عروسی پسر بزرگ فکر نکنم خرجی کرده باشه و متاسفانه مادر و پدر و پسر کوچیک در یه تصادف از دنیا میرن و عاقبتی وجود نداره .

  4. ....

    حتما تعداد زیادی از این مثالها دور و بر همه هست . راستش من وضعیت شماره 2 رو بیشتر از همه پسندیدم . پدر و مادر اون وقتی که تونستن نگذاشتن بچه شون سختی بکشه و بعد که بچه دستش به دهنش رسیده جبران کرده . این وسط یه قرون دوزار هم نیست که کی بیشتر کار کرده . هر کس به اندازه توان خودش مایه گذاشته و هر دو طرف برای هم عزیز هستن  .

    امیدوارم بتونم یه همچین مادری باشم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.